Odbor ekonomiky a ľudských zdrojov
- zabezpečuje uplatňovanie štátnozamestnaneckých vzťahov,
- zabezpečuje uplatňovanie právnych vzťahov zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme,
- vykonáva analýzy a plánuje potrebu počtu zamestnancov na zabezpečovanie úloh služobného úradu,
- pripravuje dáta pre personálnu databázu a zabezpečuje jej udržiavanie,
- metodicky usmerňuje a koordinuje predstavených v služobnom úrade pri uplatňovaní štátnozamestnaneckých vzťahov, poskytuje odborné informácie a odporúčania predstaveným pri uplatňovaní štátnozamestnaneckých vzťahov v služobnom úrade,
- zabezpečuje úlohy v oblasti vzdelávania zamestnancov,
- zabezpečuje úlohy v oblasti odmeňovania zamestnancov, vrátane ekonomiky práce,
- sleduje dodržiavanie zásad hmotnej stimulácie a odmeňovania zamestnancov a dodržiavanie základných ukazovateľov schváleného rozpočtu v tejto oblasti,
- zabezpečuje a organizuje disciplinárne konanie,
- vypracúva a zabezpečuje vydávanie služobných a pracovnoprávnych predpisov v rozsahu svojej pôsobnosti,
- sleduje plnenie povinností štátnych zamestnancov vo veciach majetkového priznania a určených povinností vedúcich zamestnancov podľa zákona o výkone práce vo verejnom záujme,
- zabezpečuje štatistiku a výkazníctvo v oblasti miezd a personalistiky,
- pripravuje rozhodnutia vydávané v rámci štátnozamestnaneckého pomeru,
- organizuje výber a výberové konani na voľné štátnozamestnanecké miesta
- pripravuje podklady, vybavuje odbornú agendu uplatňovania štátnozamestnaneckých vzťahov a pracovnoprávnych vzťahov zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme.
- zabezpečuje tvorbu pracovno-právnych predpisov a ich sledovanie,
- plní ďalšie úlohy, ktoré v nadväznosti na uplatňovanie štátnozamestnaneckých vzťahov a zákona o výkone práce vo verejnom záujme vyplývajú zo ZP a súvisiacich predpisov.
Odbor ekonomiky a ľudských zdrojov sa zaoberá činnosťou rozpočtovania a financovania, kontrolou hospodárenia s prostriedkami ŠR, s majetkom štátu. Zabezpečuje dodržiavanie čerpania prostriedkov ŠR v zmysle zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona 291/2002 Z. z. o Štátnej pokladnici v znení neskorších predpisov, zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Zabezpečuje :
- účtovníctvo – komplexná agenda účtovníctva,
- evidenciu, zaraďovanie, vyraďovanie a inventarizácie hmotného a nehmotného majetku v správe RÚVZ so sídlom v Trnave,
- pokladňu – zabezpečuje všetky činnosti súvisiace s vedením pokladne RÚVZ so sídlom v Trnave, predaj kolkov, predaj stravných lístkov,
- štatistiku a výkazníctvo v rámci ekonomickej agendy,
- rozpočtovanie - rozpis finančných prostriedkov, pridelených na činnosť RÚVZ so sídlom v Trnave, sledovanie stavu finančných prostriedkov na príjmových a výdavkových účtoch vedených v Štátnej pokladnici, dodržiavanie rozpočtovej a finančnej disciplíny
- platobný styk prostredníctvom Štátnej pokladnice
- ostatné bankové operácie prostredníctvom Štátnej pokladnice,
- rozborovú činnosť,
- verejné obstarávanie,
- dodávateľsko-odberateľské vzťahy,
- spoluprácu s regionálnymi inštitúciami a úradmi (bankou, poisťovňami).
- zverejňovanie objednávok, zmlúv na internetovej stránke, ako i zverejňovanie zmlúv v Centrálnom registri zmlúv
- údržbu a správu budov a majetku organizácie vlastnými prostriedkami, respektíve dodávateľsky,
- kancelársky materiál, zdravotnícky materiál, hygienické potreby,
- dopravné služby a údržbu vozového parku, riadi a organizuje dopravu zamestnancov RÚVZ so sídlom v Trnave pri plnení úloh, spracovávanie agendy súvisiacej s prevádzkou motorových vozidiel úradu (spotreba PHM, najazdené kilometre),
- ochranu bezpečnosti pri práci a požiarnu ochranu,
- ďalšie služby prevádzkových činností (upratovanie, pranie prádla a pod.),
- styk s verejnými inštitúciami (plynárne, vodárne, elektrárne a pod.).